lørdag 26. mars 2016

KVELDENS FILM: TOLKEN.




Fra cdon.no:
1Med Oscar- belønnede Nicole Kidman og Sean Penn i hovedrollene, og regissert av Sydney Pollack (The Firm), er Tolken et stilmessig forbilde for den ultimate action- thrilleren: den er nervepirrende med fengslende og spennende intriger men også tankefull og gripende.
Etter at FN- tolken Silivia Broome (Nicole Kidman) tilfeldigvis overhører en plan om å drepe en afrikansk statsjef, begynner US Secret Service å undersøke saken med hjelp fra den hardhudete Tobin Keller (Sean Penn) Han mistenker at hun kanskje ikke forteller hele sannheten. Når tolken innser at hun også har blitt drapsmannens mål, forsøker hun desperat å stoppe planen... hvis hun bare kan overleve lenge nok til å få noen til å tro henne
I hovedrollene:  Nicole Kidman, Sean Penn.


Min kommentar:

Ingenting er som en god gammaldags actionfilm. Det er ikke så ofte jeg ser på filmer som sender på de vanlige Tv kanalene. Med mitt konsum av filmer har jeg stort sett sett alt før.   Men i kveld var jeg kjei og lei, og fant ingenting spennende hverken på Netflix eller Sumo, eller noe annet sted for den saks skyld. 

Ok, da var det kanskje på tide å rydde litt på PVR boksen.  Av gammel vane tar jeg opp en del filmer.  De fleste blir sletta etter å ha ligget der en stund.  Men i kveld begynte jeg å se på en film.  Som vanlig var det skuespillerne som frista. Jeg er fan av Sean Penn.  Nicole Kidman derimot kan jeg styre meg for, men jeg innrømmer at hun glimter til , - en sjelden gang.

Men denne filmen fra 2005, har liten aldersslitasje, og de klarer å bevare spenningen helt til rullesteksten. 
La så være at det skjer en del opplagte ting underveis.  Uansett så er dette underholding.  God underholdning.  Terningkast: 4 (En ganske god firer)

Her finner du filmen på Blu-ray.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar