fredag 6. februar 2015

KVELDENS FILM: CLOUD ATLAS






Fra Platekompaniet.no

Hvordan påvirker individuelle handlinger hverandre i fortid, nåtid og fremtid? Kan et mord i én tid, forvandles til en heltedåd i en annen? Kan en god handling i dag ende med revolusjon i en fjern fremtid?
Cloud Atlas består av seks ulike historier som veves i hverandre og tar tilskueren fra Stillehavet på 1800-tallet til en fjern postapokalyptisk fremtid. Drama, action og varig kjærlighet spinner gjennom flere tidslinjer og ulike historier over et spenn på 500 år. Mennesker møtes og gjenforenes fra ett liv til det neste. En morders sjel formes til en helt, og en enkelt god handling gir krusninger på tvers av århundrer og inspirerer til en revolusjon. Alt har en sammenheng og er knyttet sammen.
Fra Wachowski-søsknene(Matrix-triologien) og Tom Tykwer (Løp, Lola, Løp) kommer mektige, blendende vakre Cloud Atlas, basert på en bestselgende roman av David Mitchell. Oscar-vinnerne Tom Hanks og Halle Berry står i spissen av en fantastisk skuespillerbesetning som også inkluderer Jim Broadbent, Susan Sarandon, Hugh Grant, Hugo Weaving, Jim Sturgess, Doona Bae, Ben Whishaw, James D'Arcy, Xun Zhou, Keith David og David Gyasi. Hver skuespiller innehar flere roller ettersom historien beveger seg over tid.




Min kommentar:


Beklager, men her brøt jeg et av mine absolutte prinsipper. Jeg ga opp etter en halvtimes tid. Fikk ingen sammenheng i disse historiene. Kanskje jeg ikke var inne på riktig kanal i dag. Mulig jeg gjør et nytt forsøk siden. Ser jo at flere gir denne filmen gode karakterer og høyt terningkast. Mulig det er en film for spesielt interesserte. Jeg lar den ligge på vent en stund.



Her finner du filmen på dvd og blu-ray

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar