tirsdag 10. februar 2015

DAGENS BOK: JUSSI ADLER OLSEN - MARCO-EFFEKTEN








Fra Haugenbok.no:
Dette er den femte boka om Avdeling Q.
Unggutten Marco ble tidlig ført inn på en kriminell løpebane av onkelen sin, Zola. På mystisk vis har Zola faktisk blandet hele familien inn i kriminaliteten. Marco flykter, men han vet for mye om familien og dens metoder til at de kan la ham unnslippe.
Avdeling Q - med Carl, Assad og Rose - trekkes inn i en sak om innviklede familieforhold, grotesk menneskebehandling, korrupsjon og organisert kriminalitet som strekker seg fra Justisdepartmentet til Afrika.


Min kommentar:

Jussi har klart det igjen. Nok en spennende krim fra Danmark. Visst er det deilig å være norsk i Danmark. Det er også meget deilig å lese dansk krim i Norge. Jeg elsker disse bøkene fra Jussi Adler Olden. Hans farverike persongalleri som jeg nå kjenner ganske godt, og like farverike originale krimgåter gir mye glede.

Jeg har blitt storforbruker av lydbøker. Overfører de til mobilen, og har de med meg overalt. Og når det igjen er Helge Winther-Larsen som leser høyt for meg. Ja, - da blir det ikke bedre.
Det er umulig å rangere disse bøkene fra Adler Olsen. Hans stil er unik.
Men igjen, - styr unna filmene som er basert på hans bøker om Avd Q. Jeg har sett en, - og det var nedtur. Lytt heller til lydboka, og få en god opplevelse.


Her finner du boka som pocket innbundet , minnekort og nedlastning

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar