lørdag 18. mai 2013

SEVEN PSYCHOPATHS





Skuespiller.
Colin Farrell, Christopher Walken, Tom Waits m.fl.
Manusforfatteren Marty er en ålreit fyr, det er vennene hans som er problemet. I hvert fall er ikke ideen om å kidnappe kjæledyr for løsepenger helt gjennomtenkt. For hva nå hvis man en dag kommer til å stjele den lokale gangsterkongens elskede lille bisk? Og får hele Los Angeles’ underverden på nakken? Det kunne bli litt av et filmmanus - hvis bare Marty overlever lenge nok til å skrive det!

Min kommentar:
Nei, dette var merkelig. Her satt jeg i godstolen og ble underholdt av .... drap. Føler det er langt over kanten å sitte å smile mens drapene foregår på skjermen. Det ene mer bloddryppende enn det andre. Kanskje jeg har sett for mange filmer opp gjennom åra. Kanskje jeg har blitt fullstendig følelseskald.
Nei, jeg reagerer jo på andre filmer. Men denne produksjonen er så gjennomført «gal» - på riktig måte. Et spennende persongalleri griper tak i meg, og holder meg fast .... så lenge de er i live.

Vi blir dratt inn i en mørk, absurd verden. Ikke noe stressende action, med hyl og skrik. Men en makaber, svart verden. Og jeg vil faktisk være der. Det er plass og rom for ei snart seksti år gammal kjerring. Håper jeg kan forbli på tilskuerplass. Men lysten er stor til å delta i denne vanvittige «leken». Det er nesten så jeg ikke tror at jeg skriver dette. Men sånn er det. «De gale har det godt» og «Dess galere . Jo bedre».

Terningkast: 4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar