onsdag 15. mai 2013

BOK....GERT NYGÅRDSHAUG: CHIMERA




Den Norske Bokdatabasens omtale:
I Kongos regnskog studerer ei gruppe forskere hvordan regnskogens flora og fauna påvirkes av klimaendringene. Den norske zoologen Karl Iver Lyngvin blir rekruttert til å jobbe ved denne forskningsstasjonen, kalt CORAC. Sammen med den australske entomologen Zoe Wildt opplever han noe som kan komme til å få svært dramatiske konsekvenser, både for han selv og for klodens framtid.


Min kommentar:

Jeg startet på denne boka med en viss ydmykhet. Blir litt engstelig når forfatteren beveger seg inn på fagområder hvor jeg er svært utrygg. Jeg vet lite om realfag generelt og zoologi spesielt. Men forfatteren klarer på et forunderlig vis å ta meg i hånden, og føre meg inn i dette ukjente univers. I tillgg til sin faglige trygghet legger han til en porsjon psykologi og et stor porsjon spenning. Og da er jeg med på en heseblesende reise, som ikke er slutt før siste punktum er satt.

Anbefales !






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar