søndag 22. mars 2015

KVELDENS FILM: TOMMY:








Fra Filtermagasinet.no:
 «Tommy» handler om Estelle Svensson (Moa Gammel) som returnerer til Sverige et år etter at hun, mannen Tommy (Ola Rapace) og datteren deres flyktet fra landet etter at Tommy deltok i det største, svenske bankranet noensinne.
Ingen vet hvor Tommy befinner seg, men Estelle oppsøker mannens tidligere kumpaner og forteller at «Tommy kommer hjem» og vil ha sin del av ransutbyttet.
Hvor vellykket denne strategien er, og om Tommy faktisk er på vei til moderlandet, avsløres ikke i traileren, men mye tyder på at ting ikke går helt som planlagt.



Min kommentar:

Jeg er en av de som «gillar» svensk krim. Jeg ser og leser absolutt alt jeg kommer over. Og det er heldigvis sjelden jeg blir skuffet, - og i hvert fall så skuffet som jeg ble av denne filmen. Ikke en gang Ola Rapace klarer å gi denne filmen et sårt trengt puff. Spenningen er tistede, men jeg opplever ingen forløsning. Handlingen er flat, og gode skuespillere virker slite i uinnspirerte dialoger. Jeg kan ikke si annet enn «Bedre lykke neste gang».


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar