fredag 27. mars 2015

KVELDENS FILM: EDGE OF TOMORROW









Fra cdon.no:
Uslåelige romvesener setter i gang et nådeløst angrep på jorda, og major William Cage (Tom Cruise) kastes ut i et selvmordsoppdrag. Cage blir drept i løpet av få minutter, men kastes inn i en tidssløyfe og tvinges til å gjenoppleve den samme brutale kampen om og om igjen. Ved hjelp av krigeren Rita Vrataski (Emily Blunt) kommer de nærmere seieren for hver kamp de gjør unna, og resultatet blir en svært intens og spennende action-thriller.

Min kommentar:

Hva er det med Tom Cruise, - egentlig? I mine øyne er han ikke så spesielt kjekk. Joda, det hjelper at han har blitt eldre, og litt med kantete. Men han er en bitteliten bøtteknott med et altfor søtt fjes. Ja ja, hver sin smak.

Men ingen kan ta fra han at han er en fabelaktig skuespiller. Og vi har sett gang på gang at han kan bære en film på sine skuldre nesten helt alene. Og så har han jo denne IT-faktoren da.
Jeg har opp gjennom årene styrt elegant unna alle filmer som har luktet science fiction. Jeg begriper ikke hva det er som gjør denne sjangeren så populær.
Denne filmen bestilte jeg fordi den lå på lista over mest populære filmer akkurat nå. Og når den så hadde startet opp, så ble jeg faktisk litt interessert. Jeg som ikke har sett så mange av disse filmene, og derfor ikke har så mye å sammenligne med, ble litt imponert over hvordan en sånn type film blir lagd.

Når det gjelder handlingen så henger jeg ikke helt med. Jeg kan jo ikke disse kodene som disse filmene antagelig opererer etter, så jeg er nok på en liten bærtur her. Men jeg oppfatter at det må være en logisk brist, eller flere, som ødelegger litt for meg.
Men om du liker sci-fi, så er nok dette en film for deg.



Her finner du filmen på dvd  , blu-ray , blu-ray 3D  og VOD

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar