fredag 15. mai 2015

SPLITTER NY VINYL: CARSTEN «CESH» HOLT – BREAK DOWN FREE.


2015. Normann Records. WAHBLP46

ra normannrecords.no:
I april 2014 dro Césh til California for å spille inn sitt debutalbum. Med kun originallåter i bagasjen snekret han og Kid Andersen sammen et fyrverkeri av godlyd der referansene var mange og varierte.
Se for deg Bowie og Beatles infisert i ryggmargen til Rolling Stones, der Stooges pumper blodet ut i Gram Parsons årer, og Dream Syndicate rir på en bølge av surf punk.
Césh har lang fartstid i Grenlands musikkmiljø der han blant annet har spilt med Scream Opera, Neperud, Paal Flaata og The Bones Of My Uncle. Nå er han endelig klar til å «Break Down Free».



Min kommentar:

Jeg har kommet med denne innrømmelsen tidligere, - nemlig: Av og til kjøper jeg plater etter å ha sett coveret. Og om du ser dette coveret, så er vel ikke det så vanskelig å forstå, eller? Det er rett og slett et eventyr av et cover.

Skiva er, etter det jeg har lest, utgitt i 500 svarte eksemplarer og 100 eks. på oransje vinyl. Jeg vil tro at beholdningen av oransje vinyl var utsolgt da jeg kjøpte skiva. Den var i hvert fall ikke annonsert på den nettbutikken hvor jeg handlet.

Men skitt au. Ut fra å ha kjøpt plata etter coveret var jeg kjempeheldig. Dette er virkelig musikk etter min smak. Rå og fyldig Rock 'n Roll., med innslag av country og blues. Slik musikk treffer meg i hjertet.

Jeg liker spesielt låta «Dream Love». Den minner meg om David Bowie på syttitallet, den gang han var god.
Flott musikk å gå helga imøte med.



Her finner du musikken på  vinyl  og  cd .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar