mandag 27. mars 2017

FRA PLATEHYLLA: ØRESUS – ANSIKT TIL ANSIKT


1983.  Uncle Remus Records ‎– URR 006


Øresus var et punk/nyveiv-band fra Skien som eksisterte mellom 1979 og 1983. Bandet startet under navnet Mikey Mads Band og ga i løpet av sin levetid ut to 7" og 1 LP

Endelig,  ........    - litt energisk og nesten litt agressiv punk med temmelig hardtslående tekster fra disse gutta fra Skien. Det er lett å forstå at dette bandet var en godt live-band. 

Men det er synd at de kun rakk å gi ut et eneste album før de ga seg.  Og dette albumet finnes dessverre ikke på Tidal, Wimp eller Spotify, så her er det original vinyl som gjelder.

Men om du skal prioritere en LP til samlinga di, så bør du absolutt vurdere denne skiva med Øresus.  Her får du tidsriktig punk, med et fundament av bass og trommer som er like hardt som betong.

Dette er musikk som må spilles høyt.  Jeg var kanskje vel dristig da jeg satte på denne plata tidlig på morran.  Etter en stund så tok jeg hensyn til naboene, og dempa volumet litt. 

Sjelden har vi sett et mer passende bandnavn. Dette er musikk som lett kan gi øresus.  Nå skal jeg holde meg for god til å fleipe med en tilstand som mange av oss som har spilt altfor høyt plages med i varierende grad.  Men la meg si det sånn:  Om øresusen hadde vært kortvarig, og gitt seg etter en stund så hadde det vært verdt det etter å ha opplevd denne musikken.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar