fredag 17. mars 2017

SPLITTER NY VINYL: SPIDERGAWD – SPIDERGAWD IV


2017.  Crispin Glover Records ‎– VODU8CGR072


Fra thegarden.no:
Som alle tidligere utgivelser er også Spidergawd IV en helt ny trip. Per Borten, Rolf Martin Snustad, Kenneth Kapstad og siste skudd på stammen, bassist Hallvard Gaardløs, har skapt et rockemonster som nikker anerkjennende til The New Wave of British Metal. Med andre ord: Det høres ut som Spidergawd, men er om mulig enda tøffere. Sort vinyl, inkludert CD.


Min kommentar:

Spidergawd har funnet sin stil.  De er tro mot sjangeren.  Og jeg elsker både musikken og bandet.  Ja, de er til og med tro mot det visuelle.  Se bare på dette coveret.  Du ser med en gang hvilket band som har gitt ut denne skiva.  "I love it".

Det er en liten endring i bandet siden sist.  Bent Søther er ute.  Men når erstatningen heter Hallvard Gaardløs fra bandet Orango så merker ikke publikum så mye til det.  Eller det vil si, - vi har kanskje beveget oss blittelitt bort fra bluestonene vi ante mere til på forrige album.  Bandet har blitt enda råere og tøffere i uttrykket.  Men det gjør ingen verdens ting.  Det låter "Spidergawdsk", og det er det viktigste.

Som vanlig nyter jeg denne skiva på max volum.  Har etter hvert forstått at det skal adskullig med volum til før at jeg vil motta noen naboklage her jeg bor nå.  Dette er virkelig et borettslag for rockere.    Jeg håper det blir flere av oss etter hvert.

Spidergawd gir oss den musikken vi vil ha, vi som elsker syttitallet og band som This Lizzy og Black Sabbath. Men dette er også musikken for yngre rockere, som elsker Iron Maiden , Metallica og Foo Figthers.   Dette er musikk som kjennes fra stortåa og opp til lillehjernen.  Trommehinnene svinger så de møtes et sted der inne i mørket.  Du kjenner at du lever.  Åååå, dette er deilig.

Vinylutgave er en 180 g sort vinyl (gullutgaven var utsolgt selv om jeg forhåndsbestilte).  Det ligger ved en cd, hva jeg nå skal bruke den til.  Det er jo vinyl som spilles her i heimen.

Coveret er som vanlig vakkert i tradisjonelt design.

Tidligere blogginnlegg om utgivelser fra dette bandet:



Her kan du kjøpe albumet som vinyl, lim edi.

Musikken kan du høre på  Tidal,  Wimp  eller Spotify.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar