mandag 22. september 2014

KVELDENS (SKREKK)FILM: THE CONJURING












 Basert på en sann historie forteller "The Conjuring" den grusomme historien om hvordan de verdenskjente paranormale etterforskerne Ed og Lorraine Warren ble tilkalt for å hjelpe en familie som ble terrorisert av en mørk tilstedeværelse på deres bortgjemte gård. Tvunget til å konfrontere en sterk demonisk kraft, finner Ed og Lorraine seg fanget i den mest skremmende opplevelsen i deres liv.

Min kommentar:

Tror jeg angrer på at jeg så denne filmen rett før leggetid.
Dette er faktisk det nærmeste en god gammeldags skrekkfilm jeg har sett på lenge. 

Den kvalifiserer til å sammenlignes med min ungdoms store skrekkopplevelse, nemlig «Exorcisten».  Jeg har vært grusomt lei slike filmer i lang tid, men nå tror jeg jaggu at jeg skal finne fram en gammel VHS med «Childs play».  Ja, for du husker vel Chucky?  (Var det ikke det den grusomme dukka het?)

Men er denne filmen virkelig basert på en sann historie?  Hmm, jeg tviler.  

Likeså tviler jeg på at jeg tør å legge meg nå.  Tror jeg må fylle på med en romanrisk komedie først.
..................................Jeg bare nevner det:  - -  Jeg har også et gammelt piano……





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar