onsdag 24. september 2014

NY VINYL I POSTKASSA: MOTORPSYCHO – BEHIND THE SUN


2014. RUNE GRAMMOFON. RLP 3155





Fra platekompaniet.no:
Her kommer oppfølgeren til fjorårets Spellemann-nominerte "Still Life With Eggplant", også denne gangen med gjestegitarist Reine Fiske (Dungen, The Amazing) ombord. Her finnes alt man kan forvente seg; lange låter, korte låter, klassiske riff, prog, en nydelig ballade, sterke melodier og forbløffende instrumentalpartier. Kort og godt en time med Motorpsycho-magi. Etter 25 år kan man trygt si at bandet har sementert sin plass som en institusjon i norsk musikkliv, inget rockband er i nærheten av samme status når det gjelder langlivet kvalitet, integritet, kredibilitet og respekt. Det er også ekstremt sjeldent at en artist eller et band fortsetter å blomstre etter så lang tid.

Min kommentar:
Dette bandet har gitt ut plater jevnt og trutt de siste åra.  De har vært trofast mot vinylformatet, noe som gleder oss samlere.  Selv har jeg  et tjuetalls utgivelser, men mangler selvfølgelig noen.  Men så er det nå en gang sånn med det å være samler.  Det er jo selve jakten som gjør alt så spennende. 

Nå sitter jeg altså her med dette albumet.  Det består av to flotte vinylplater, en svart og en hvit, ganske så originalt.  Men jeg er skuffa over kvaliteten på coveret.  Pappen er for tynn.  På mitt eksemplar er det allerede antydning til ringwear etter at plata har blitt sendt fra Platekompaniet, og hit.  Nå skal det sies at PK har en meget god kundeservice, så i de tilfeller hvor det har vært skader på cover grunnet dårlig emballasje eller uvøren pakking, så har jeg fått ny plate, og gratis retur av skadet vare.  Men jeg synes ikke jeg kan laste butikken for at coveret er produsert av elendig materiale.

Du vet hva du får når du kjøper ei Motorpsycho-skive.  Det er noe tygt og godt over denne drivende gode musikken de leverer, gang på gang.  Gutta har hitil gitt ut 15 studioalbum, -og jeg håper det blir 15 til, -minst.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar