torsdag 4. juni 2015

DAGENS BOK: JAN ERIK FJELL – SKYGGEROM.








Forlagets omtale:

I 2010 brakdebuterte 28 år gamle Jan-Erik Fjell som krimforfattermed romanen Tysteren. Boken er solgt i 130 000 eksemplarer, og bare Jo Nesbø har de siste fem årene solgt flere krimbøker. Fjell ble tildelt Bokhandlerprisen, og anmelderne kalte Tysteren: "Imponerende", "ypperste klasse", "veldig bra!" og "bemerkelsesverdig spennende". SKYGGEROM er en fengslende parallellhistorie, der oppklaringen av et drap i Østfold på en intrikat måte fl ettes sammen med de verste kriminelle fra Øst-Europa. Onde minner graves frem, og det hele ender i en sterk og overraskende finale. Kriminaletterforsker ANTON BREKKE er fortsatt komisk flåkjefta, men i denne romanen også følsom og sårbar. SKYGGE ROM er en utsøkt beskrivelse av råskap, de vondeste overgrep, hevn, vennskap og hemmeligheter.


Min kommentar:

Jeg hadde gledet meg til denne boka. Ble så vidt kjent med Anton Brekke i den første boka «Tysteren».  Jeg var ikke overbegeistret for han da, men han hadde likevel noe spennende ved seg slik at jeg så fram imot neste bok.

Og ja, - Jeg liker Anton litt  bedre nå. Han kan være tørrvittig i sine beste øyeblikk. Men først og fremst så er han en drivende god etterforsker. I denne boka får han i perioder vel mye å stri med, både for sin egen del og for meg som leser. Man skal holde tunga rett i munnen for å henge med.

Dette er spennende, vanvittig spennende.
Men Anton Brekke er fremdeles gåtefull. Bare å glede seg til neste bok.

Her finner du boka som pocket  og  lydbok

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar