fredag 19. juni 2015

SPLITTER NY VINYL: SATYRICON – LIVE AT THE OPERA


2015. Napalm. NPR590LP

Fra Platekompaniet.no.

Den 8.september 2013 var en historisk kveld for Satyricon. Sammen med Operakoret sørget de for en intens atmosfære i operaen i Oslo, og med Live At The Opera blir den fantastiske konserten endelig tilgjengelig - her på trippel rød vinyl.



Min kommentar:

Jeg holdt lenge avstand til denne noe mørke musikksjangeren. Jeg syntes det var litt skummelt med de mørke vokaltonene, blytunge gitarriffene og gule kontaktlinser. I tillegg hadde enkelte av disse bandene en kobling til kirkebranner og det som værre var.
Men etter som årene har gått, så har disse bandene blitt stuereine og i dag så er det musikken som er det viktigste. Jeg har forstått at dette er en musikkform hvor norske band er høyt respektert Og etter å ha begynt å lytte på musikken så er ikke dette så rart. Noen av bandene er virkelig gode, slik som Satyricon. Men jeg hadde ve ikke trodd at jeg skulle få høre dem opptre i operaen, med  operakor og det hele.

Nå har jeg hørt gjennom musikken flere ganger, og det er et fantastisk album.

Men desverre blir jeg litt irritert over at lyden ofte klippes brutalt midt i snakkingen mellom låtene. Dette kunne vært gjort litt mere skånsomt. Enten ved ikke å ha hatt med snakkingen i det hele tatt,  fadet ned  eller rett og slett bare latt båndet gå.  Det sies ikke så mye originalt og viktig mellom låtene, så vi hadde ikke gått glipp av noe.

Et nydelig album som består av 3 Lp'er med vinyl i en sprek rødfarve.


Her finner du musikken på vinyl  og cd


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar