søndag 28. juni 2015

SPLITTER NY VINYL: THE FJORDS – SILHOUETTES


2015. Impeller Recordings

Fra Nrk P3.no
I spissen av The Fjords står Petter Vågan – sanger og gitarist bosatt i Trondheim.
Med en solid bakgrunn fra den norske jazz og undergrunnsscenen, har musikken hans
endt opp som en omhyggelig oppmålt og fengslende blanding av filmatisk electronica,
pop og indie.
Etter å ha startet som et soloprosjekt er The Fjords nå utvidet til et firemanns-
band med håndplukkede musikere fra Trondheims musikkmiljø.

The Fjords kombinerer låtskriverkunst med en frisk innstilling til elektroniske og
akustiske elementer – noe som til sammen utgjør hjertevendt og tidløs musikk.

Min kommentar:

Det er alltid morsomt når noen fra hjemkommunen blir berømt utover kommnegrensa. Og det har Petter Vågan klart. Dette låter bra Petter, Steike ta.

Det er ikke så ofte at lokalavisa mi, Brønnøysunds Avis, inneholder plateanmeldelse. Men her kan dere lese hva de synes om bysbarnets platedebut.

Jeg er langt på vei enig med avisa mi. Forøvrig den første norske avis som kom på nett. De slo storebror Dagbladet med noen timer. Den rekorden blir stående til evig tid.

Jeg er derimot noe usikker på om jeg vil huske dette albumet til evig tid. Men det er bandets første, og i så måte så viser bandet en trygghet i utgivelsen som imponerer meg. Jeg synes Petter gjør det bra vokalmessig. Han har en noe særegen stemme.

Takk for utnrettscover og tekster.
Jeg liker dette. Men jeg kan være preget av at jeg sitter her med patriothatten på meg.

Bandets video har fått en del kritikk fordi der er ganske rå og blodig.  Her er'n.  Døm selv.



Her finner du musikken på  vinyl  og   cd


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar