mandag 29. juni 2015

KVELDENS FILM: TRACERS








Fra cdon.no:
Cam er sykkelbud i New Yorks livsfarlige gater. Han kan klare alt på to hjul, men en gjeld til en lokal mafiabande tvinger ham til å ta beina på nakken. Helt til han ved en tilfeldighet møter den vakre og forførende Nikki. Hun tar ham med inn i en fascinerende og heseblesende verden av parkour. Og i den akrobatiske ekstremsporten ser Cam sitt snitt til å bli kvitt problemene sine én gang for alle!


Min kommentar:

Dette må være det man kaller en reinspikka ungdomsfilm. Halvannen time med løping, sykling og forfølgelse. Nå visste ikke jeg på forhånd hva det kaltes når det løpes oppover vegger og over hustak. Takket være denne filmen vet jeg at det kaller parkour, og jeg har forstått at det er en form for sport, eller skal jeg si en mellomting mellom sport og dans.

Jeg lar meg imponere av hvordan de er i stand til å forsere alle typer hindringer. - Sier jeg som har hjertet i halsen bare ved synet av en rulletrapp. Videre er det godt gjort å ikke være andpusten en eneste gang til tross for utallige løpe-og sykkelscener. Det er ikke en svettedråpe å se.

Personlig kan jeg like gjerne se et par episoder av tv-serien «Pacific Blue». Det er ikke all verden til handling og spenning etter min smak. Filmen går nok i glemmeboken i løpet av noen timer. 
Men for ungdom som driver denne formen for sport, så er sikkert filmen underholdende.


 
Her finner du filmen som  Dvd   og   Blu-ray

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar