fredag 26. juni 2015

KVELDENS FILM: HANNA








En 14 år gammel jente som ble oppdratt av sin far til å bli en kaldblodig drapsmaskin, reiser ut i verden for første gang - og må slåss for sitt liv. Regissør Joe Wright vever elementer fra mørke eventyr inn i action-thrilleren Hanna, filmet på location i Finland, Tyskland og Marokko.
Actionspekket spionthriller med Hollywoods fremadstormende, unge stjerne Saoirse Ronan (Hobbiten, Alle mine kjære, Om forlatelse) som HANNA. En ny type kvinnelig actionhelt som trekkes inn i en dødelig katt-og-mus-lek med mesterspion Marissa Wiegler (Cate Blanchett), veiledet av sin far og tidligere spion Eric Heller (Eric Bana).


Min kommentar:

En filmopplevelse helt utenom det vanlige.

En av mine favoritter Cate Blanchett, gjør en formidabel innsats. Hennes tilstedeværelse er grunn nok til å se filmen. Det er sjelden vi ser slike scene i en amerikansk produksjon. Vinterscenene fremstår derfor som rene, ja nesten litt uskyldsrene.

Selv om vi forlater vintermiljøet beveger vi oss til ukjente miljø for actionfilmer. Jeg leste et sted at denne filmen fremstår som rask, effektiv og voldsom. Og det er ve kanskje den beste oppsummeringen. 

Men jeg kan ikke la være å nevne at den unge hovedrolleinnehaveren Saoirse Ronan, gjør en hederlig innsats. Hun minner litt om Ingrid Bolsø Bærdal. Men mest av alt ligner hun på Jonas Alaska. Faktisk så mye at det forstyrrer meg litt mens jeg ser filmen.

Dette er ikke en film du MÅ se. Men om du , som jeg, synes det er spennende med nytenkning innen filmproduksjon så bør du ta en titt. Du vil garantert bli overrasket.


Her finner du filmen på   Dvd  og   Blu-ray

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar