tirsdag 25. oktober 2016

KVELDENS FILM: THE RESIDENT





Kanal:  NRK
Sjanger:  Psykologisk thriller.
År: 2011
Skuespillere:  Hilary Swank,  Jeffrey Dean Morgan, Lee Pace, Christopher Lee.
Fra nrk.no:
Psykologisk thriller med sexy Hilary Swank i hovedrollen som den nylig fraskilte Juliet som flytter inn i en flott New York-leilighet med lav husleie og en sjarmerende utleier (Jeffrey Dean Morgan). En rekke mystiske hendelser får imidlertid Juliet til å installere et overvåkningskamera, og til sin store skrekk oppdager hun at hun ikke er alene i leiligheten. Langt ifra...



Min kommentar:

Dette er ikke en film for lettskremte single damer som bor alene.  Og særlig kan denne filmen være en advarsel til oss som bor i leilighet.

Allerede før bildene vises på skjermen forteller lyden oss at her bør man ha sterk psyke for å fortsette.  Det kunne like gjerne vært skrevet en advarsel , - i blod!

Jeg påstår selv at jeg ikke er lettskremt. Har sett hundrevis av såkalte psykologiske thrillere eller grøssere siden jeg fikk sansen da jeg leide «Halloween» på videosjappa Video Nova tidlig på åttitallet.  Jeg oppholdt meg i sofaen, men min samboer rømte på kjøkkenet hver gang det ble for skummelt.

Denne filmen ser jeg alene.  En av de som virkelig har skremt meg på kino i «gamle dager» har en rolle i denne filmen.  Nemlig selveste «Dracula», -  Christopher Lee.  Og har er hovedgrunnen til at jeg ser denne filmen.

Nå skal det sies at mine forventninger til denne filmen ikke var så altfor høye.  Og da gjensynet med Mr Lee, Dracula altså, ikke han med nudlene, blir svært kortvarig.  Ja, da flater hele filmen ut.  Og som vanlig så blir det en kamp mellom en gal mann og en sterk, men dog så dum dame.  

Hvem vinner tror du?
Jeg lærte en ting; -  Man bør kanskje ikke drikke rødvin hver kveld.  Og enhver singel dame bør ha en spikerpistol.  Og det har jeg allerede anskaffet meg. 

I beste fall en B-film.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar