tirsdag 11. oktober 2016

SPLITTER NY SKIVE I POSTKASSA: MARIT LARSEN – JONI WAS RIGHT I /II


2016. Håndbrygg Records. NOJF1601060

Fra thegarden.no:
joni was right er Marit Larsens femte soloutgivelse, og det aller første materialet hun gir ut på helt eget plateselskap. Med sitt "Håndbrygg Records" står hun nå på egne ben, og med de nye låtene svinger hun ut på et lite sidespor forbi den rendyrkede popmusikken og bort til folken.


Min kommentar:

Så kom endelig plata jeg har venta på.  For noen måneder siden leste jeg at Marit Larsen hadde gitt ut ei ny skive.  Og jeg lette i alle de nettbutikker jeg vet om for å finne vinylplata.  Men neida, Marit hadde kun gitt ut en EP fikk jeg vite.  Greit nok det.  Jeg kjøper alt som kan snurre på en platespiller.  Men så oppdaget jeg at EP’en kun var utgitt digitalt.  Merkelig, tenkte jeg, og glemte vel hele greia.

Inntil jeg fikk se en notis som kunne fortelle at to digitale EP’er hadde blitt til en LP.  Det passet undertegnede perfekt.

Denne gang møter vi en noe annerledes Marit. Det er ikke lenger pop-jenta. Her får vi høre en mer voksen utgave.  Det er tydelig at Marits hjerte banker for amerikansk musikk, og da særlig for en dame ved navn Joni Mitchell.  Dette er rett og slett en hyllest til Joni og til hennes type musikk som har inspirert både Marit Larsen og mange andre artister.  Og som har gitt oss som lyttere og publikum så mange flotte musikkopplevelser.

I videoklippet under sier Marit Larsen at hun nå skal bo en stund I USA.  Med denne skiva i bagasjen tror jeg hun vil bli tatt godt imot.  Men jeg håper du kommer hjem igjen Marit.




Her finner du musikken på vinyl  og cd

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar