søndag 21. januar 2018

DAGENS BOK: HOGNE HONGSET – TRAKTATEN (3), HEVNEREN





Fra nlb.no:
Under en dramatisk gisselaksjon blir politimannen Arve Meyer hardt skadd. Han er på sporet av en stor sak innen den internasjonale oljeindustrien. I det miljøet skyr ingen midler, og han er viklet inn i et spill han ikke kan kontrollere.

Min kommentar:

Lydbok fra nlb.no:  varighet:      9 t. 10 min.

Genialt! 
Boka fortsetter direkte der den forrige boka sluttet.  Men det beste er faktisk at vi går litt tilbake til den alvorlige situasjonen som oppsto ca fem uker før denne boka starter.  

Nå var jeg så heldig at jeg kunne starte direkte på bok nr 3 etter å ha lest den andre boka i serien.   Så jeg hadde historien og personene friskt i minnet.  Men om det går noen måneder, for ikke å si år,fra du legger fra deg bok nummer 2 og går løs på bok nummer 2.  Ja, da er det en klar fordel med dette lille tilbakeblikkket.

Denne trilogien inneholder mye.  Jeg kan nevne:  ran, drap, identitetstyveri, korrupsjon, utro tjenere innen politikk og  administrasjon,  leiemordere, økonomisk kriminalitet,korrupte politikere og politimenn,  gisselaksjon, og mye mye mer.

Og i tillegg til alt dette klarer Hogne Hongset å flette inn fakta om den norske oljenæringen.  Han drar inn virkelige politikere, ministre og næringslivstopper.  Det er faktisk ganske modig gjort.

Jeg sleit litt i bok nr 1.  Det var så mange parallellhistorier, og for meg var dette  emnet helt ukjent. Men du verden så glad jeg er for at jeg holdt ut.  For siden det løsnet litt uti den første boka, så har dette virkelig dratt seg til.  Jeg tror sjelden jeg har lest en bok hvor spenningen har økt til de grader for hvert kapittel gjennom alle tre bøkene.

Denne trilogien er virkelig noe av det mest originale jeg noen gang har lest.  Vegaværingen Hogne Hongset har gitt oss disse bøkene.  Vi har fått en spennende krim ispedd fakta og et budskap.

Så fra en vegaværing til en annen,; - Takk Hogne Hongset.

Her kan du kjøpe boka som innbundetlydbok på cd  eller pocket


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar