torsdag 4. januar 2018

TV-SERIE: RECTIFY






Kanal:  Netflix
Sesong 1, 6 episoder
Sesong 2, 10 episoder
Sesong 3, 6 episoder
Sesong 4, 8 episoder
Skuespillere: Aden Young, Abigail Spencer, J. Smith-Cameron
Regi:  Ray McKinnon
Sjanger: Drama
Land:  USA
År:  2013 – 2017

Fra netflix.no:
Etter 19 år på dødscelle slippes Daniel Holden plutselig fri.  Mens han tilpasser seg livet på utsiden av murene, planlegger senator Foulkes å gjenåpne saken.


Min kommentar: 

Daniel har sittet 19 år i fengsel.  Allerede som tenåring ble han dømt for å ha tatt livet av sin kjæreste Hannah.  Mesteparten av de 19 årene har Daniel sittet på en dødscelle uten vinduer. Daniel synes å ha forsonet seg med dødsdommen.  

Men etter at det foreligger nye DNA bevis så peker saken i en annen retning.  Men er det nok til å overbevise innbyggerne i den lille småbyen hvor Daniel bor.  Dette blir ikke lett.  Ikke en gang alle medlemmene i familien er 100% sikker på at Daniel er uskyldig.

Skuespillerne er troverdige og de gjør denne serien til en god opplevelse. Jeg liker dette.  Historien er kanskje ikke så altfor original, men takket være manus, skuespillere og miljø så tror jeg på historien.  Jeg blir grepet.  Balansen mellom «Good Guys» og «Bad Guys» er akkurat passe.  Som seer utvikler jeg sympatier og antipatier i akkurat passe mengder.

Jeg blir sittende i timevis sammen med denne familien, Daniel, hans bror som jeg ikke liker, hans søster som har stått ved hans side i årevis sammen med sin venn, advokaten.  Daniels mor, hans stefar og den yngre halvbroren som faktisk aldri har møtt Daniel.

Et helt greit tidsfordriv for en TV-slave.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar