tirsdag 30. januar 2018

KVELDENS FILM: BLANDEDE FØLELSER






Kanal:  Tv2
Originaltittel:     Blended
Sjanger:     Komedie /    Romantikk
Skuespillere:     Adam Sandler,     Drew Barrymore,     Kevin Nealon, Terry Crews,     Wendi McLendon-Covey.     Joel McHale,     Bella Thorne
Regi:     Frank Coraci
Nasjonalitet:  USA
Språk:  Engelsk
År:  2014

Fra filmweb.no:
Drew Barrymore og Adam Sandler, drømmeparet fra 50 First Dates og Bryllupssangeren er tilbake i en ny romantisk komedie.
Lauren (Barrymore) og Jim (Sandler) er begge single med barn. Dette er vel god nok grunn til å sende de to på en blind-date, i hvertfall i følge deres respektive venner.
Møtet blir på ingen måte en suksess, på slutten av kvelden er det gjensidige hatet til å ta og føle på. Det eneste de er enige om at de aldri vil se hverandre igjen. Men når begge bestemmer seg for å dra på ferietur til samme sted blir de nødt til å forholde seg til hverandre.
At de plutselig må dele suite på en lukusresort i Afrika i en hel uke er ikke nødvendigvis en god idé.

Min kommentar:

Jeg vet det jo så alt for godt; - Adam Sandler er selveste slapstick-kongen.  Men ikke var jeg klar over at  Drew Barrymore ville bidra til at dette ble halvannen time fylt med underbuksehumør i tillegg til alle triks i boka når det gjelder humor. 

Bare en ting å si:  forutsigbart, - og ganske kjedelig.  Vel det var to ting. Og så en ting til.  Som alltid i amerikanske filmer; rop og skrik til den store gullmedalje.   Dette skal være romantisk.  Jeg foretrekker at romantikken forgår i et roligere miljø, uten det altfor voldsomme lydnivået.

Men en ting er virkelig bra og det er kjemien mellom Sandler og Barrymoore.  Samspillet mellom de to er perfekt og til tider gnistrende.  Og så må jeg faktisk innrømme at til og med denne sære kjerringa både smilte, smålo og gapskrattet et par-tre ganger underveis.  Nå så jeg denne filmen mutters alene, men jeg vil tro at den er mere underholdende om man ser den sammen som  familie eller som en gruppe sammensatt av personer med ulik alder.

Her kan du kjøpe filmen som DVD







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar