torsdag 11. januar 2018

FRA PLATEHYLLA: GARDEN OF DELIGHT – BIG WHEELS IN EMOTIONS



1987.  Pale Productions ‎– PLP-001






Prosjekt  «vinyl til frokost»




For å presentere bandet vil jeg vise til en av mine favorittblogger nxp-musick.blogspot.no    Innlegget om Garden of Delight finner du her med all den info du måtte ønske, og foto av alle utgivelser.  

Jeg oppdaget dette bandet en gang tidlig på åttitallet.  Men etter det jeg kan erindre var det så pass tidlig at det måtte være noen år før dette albumet ble sluppet.  Jeg minnes at musikken bandet fremførte var mye mørkere og mer dyster enn dette vi får servert her.

Bandet hadde rykte på seg for å hverken kunne synge eller spille.  Det var vel heller det at anmeldere og kritikere ikke var kjent med musikkstilen, den som ble kalt gothrock eller alternativ rock.

Forut for min første opplevelse av bandet, hadde jeg sett Bitten på TV, altså Bitten Forsudd, ikke Bitten til Reidar.  Jeg er ikke sikker, men det kan ha vært dette programmet, Zikk Zakk, fra 1984. Du kan se programmet her

Her er et tidligere klipp fra Nrks rikholdige arkiv.

I forbindelse med utgivelsen av dette albumet gjorde Nrk dette intervjuvet, hvor bandet innrømmer at de har endret litt på musikkstilen.  «Før var vi litt skramleorkester» sier Bitten. Videoen som presenteres etter intervjuvet bør sees.  Den inneholder tegninger av Christopher Nielsen. En fantastisk video, rett og slett.  Du ser den her
 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar