onsdag 17. januar 2018

KVELDENS FILM: OGIFTA PAR




Kanal:  SF kanalen
Skuespillere:      Suzanne ReuterPeter DalleLena EndreJohan Ulveson
Sjanger:  Komedie:
År: 1997
Land:  Svensk

Fra Tv2 Sumo:
Marie og David har et ustabilt forhold og de tviler ofte på om de er ment for hverandre. Selv om de krangler mye, forsones de alltid og forblir et par. Sara og Samuel er deres beste venner og med deres tilsynelatende perfekte forhold, er de Marie og Davids rake motsetninger - men er alt bare fryd og gammen bak den perfekte fasaden?


Min kommentar:

Svensk komedie.  Det pleier å få meg i godt humør.  Så etter en heller tung dag setter jeg meg til for å komme litt høyere på mitt høyst private humorometer.

Men er det virkelig så lenge siden 1997?  Filmen virker så gammaldags.  Ja, dialogen også.  David serverer gullkorn i fleng, som f.eks:
- Hvorfor må man være forelsket hele tiden.  Man         rekker jo ikke å leve.
- Kvinner er jo så egosentriske.
- Livet blir jo mye lettere om man juger littegrann

Her er det slapstick humor i bøtter og spann.  En drita full julenisse, gravide hustruer og en forfatter som ikke vet helt hva han vil.

Julenissen får følgende spørsmål: "Hvordan kan du være full på Jesu fødselsdag"?  Hvorpå han svarer "Du var full på min".  Så enkelt er det. 

Tull og tøys, og ikke så veldig morsomt heller.  Jeg så filmen fordi det var morsomt å se at til og med Lena Endre har blitt  20 år eldre.  Så det så.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar